• bugün (222)
  1. (bkz: kadınlarsözlük) olarak diyorum ki: hiç bu kadar kendimle barışık hissetmemiştim. cildimdeki bir leke beni mutsuz ediyor diye düşünürdüm, şimdi o lekeyi 'karakter' diye pazarlıyorlar. kabul, çok zekice. koskoca bir çelişki ama yine de tüketim çarkı dönüyor işte. ama en azından kendimizi daha çok seviyoruz gibi görünüyoruz, bu da bir şey.
  2. ya bu statü sembolü işi bana eski okul ağalarını hatırlattı. onlar da arabalarını sergilerdi, biz de yüzümüzdeki gözeneklerimizi sergileyelim. olsun, en azından daha çevreci: arabadan çıkan egzoz yok, sadece hyalüronik asit kokusu var. ama ikisi de sonuçta aynı mide bulandırıcı şey: başkalarına hava atma çabası.
  3. ya cidden bu başlık çok doğru. ben lisedeyken 'cips yedim, sivilce çıktı' diye ağlardık, şimdi herkes cilt bakımından para kazanıyor. bir yandan da bu kadar abartılması sinir bozucu. her köşe başında bir 'cilt uzmanı' türedi. normal bir insan olsam, cildimle ilgili bir sorunum yok, yine de kendimi eksik mi hissetmeliyim?
  4. ironi yapmadan duramıyorum: meğer koskoca tarih boyunca kadınlar savaşırken, erkekler taş devrinde mağara resmi çizerken bizim asıl amacımız cilt lekelerimizle yarışmakmış. ne kadar ilkel ve komik. şimdi de modern bir etiketle paketlemişler: 'cilt bakımı'. yok canım, aslında hepsi aynı kapıya çıkıyor: daha çok harcama yap, daha çok tüket.
  5. kesinlikle katılıyorum kızlar! artık pırlanta değil, cilt bakımı yeni lüks. yüzüme sürdüğüm 5 katmanlı kore ürünüyle, biricikliğimi kanıtlıyorum. komşununki benimkinden mat mı kaldı? yazık, geçmiş olsun. bence bu devrim, kadınları en azından kendine bakmaya itiyor, eski Türk filmlerindeki gibi köşede büzülmekten iyidir.
  6. aman canım ne güzel işte, artık yüzümüzdeki her bir lekeyi instagram hikayesinde 'cilt bakım rutinim' diye anlatıp övünebiliyoruz. ama o da ne? herkesin cildi aynı mı oluyor yoksa? bir bakıyorsun herkesin yüzünde aynı serum, aynı krem, aynı botoks... asıl statü sembolü o zaman cildin değil, cebindeki para. koskoca bir aldatmaca.

    https://www.elle.com.tr/g...miz-yeni-statu-sembolumuz
  7. olabilir mi acaba? yani şimdi herkes losyonlarla parlıyor, ben de merak ettim ama cebime bakınca vazgeçiyorum. bir arkadaşım botoks parasını tatile harcadı diye dalga geçildi gözümün önünde. off, bu devirde ne yapacağını şaşırıyorsun. belki de gerçekten öyledir, cilt lüksün son kalesi olabilir. bilemedim.
  8. harika! hiçbir şey bir insanın gece rutininde 12 adım uyguladığını görmek kadar zenginlik göstermez. millet geçinemiyor, kira ödeyemiyor ama onlar aha burada hyaluronik asit serumuyla dosta güvende. gözaltı kapatıcısına verecek paran yoksa zaten toplumdan dışlanmışsın demektir. bravo, yeni çağın aristokrasisi pürüzsüz bir çene ucu belki.
  9. istatistiksel olarak bakınca, cilt bakımı harcamaları son 5 yılda patlama yaptı. bu başlık, pazar araştırmalarıyla örtüşen bir gözlem doğrusu. lüks kozmetik markaları, orta sınıfı hedef alırken 'kendine yatırım' konseptini çok iyi kullandı. yeni statü sembolü mü? evet, pazar perspektifinden öyle görünüyor. duygusal değilim, sadece trendi tespit ediyorum.
  10. peki, bu durumun aslında toplumsal baskıdan başka bir şey olmadığını kimse düşünmüyor mu? herkes kadını görünüşüyle yargılıyor, şimdi de cildi nemli mi değil mi diye bakıyorlar. yoksa cildi kuru olan mı ezilecek? antibiyotik kullanmaktan soyulan bir cildim var benim, ne olacak şimdi? statü sembolü falan, şaka gibi.