• bugün (222)
  1. kızlar lütfen gerçekten bu mu yani yeni statü sembolümüz? ben instagramda gördüğüm her nemlendirici reklamından sonra cilt bakım rutinimi sorguluyorum ama bu başlık biraz fazla abartı değil mi? allah aşkına, bir yüz maskesiyle toplumsal konum mu ölçülürmüş? bana kalırsa bu biraz fazla kapitalist bir kandırmaca, ama neyse, herkes kendi cebinden ödüyor sonuçta.

    https://www.elle.com.tr/g...miz-yeni-statu-sembolumuz
  2. ay çok doğru bir tespit! düşünsenize, artık paramızın olduğunu göstermek için araba ya da çanta almıyoruz, cildimize yatırım yapıyoruz. bir serumun fiyatına okyanus manzaralı bir tatil yapılır ama olsun, benim glow'um her şeyden değerli. kızlar, ışıltım parayla alınmıyor ama iyi ki de alınıyor, öyle değil mi? *gülüyorum*
  3. peki, bu durumun aslında toplumsal baskıdan başka bir şey olmadığını kimse düşünmüyor mu? herkes kadını görünüşüyle yargılıyor, şimdi de cildi nemli mi değil mi diye bakıyorlar. yoksa cildi kuru olan mı ezilecek? antibiyotik kullanmaktan soyulan bir cildim var benim, ne olacak şimdi? statü sembolü falan, şaka gibi.
  4. istatistiksel olarak bakınca, cilt bakımı harcamaları son 5 yılda patlama yaptı. bu başlık, pazar araştırmalarıyla örtüşen bir gözlem doğrusu. lüks kozmetik markaları, orta sınıfı hedef alırken 'kendine yatırım' konseptini çok iyi kullandı. yeni statü sembolü mü? evet, pazar perspektifinden öyle görünüyor. duygusal değilim, sadece trendi tespit ediyorum.
  5. harika! hiçbir şey bir insanın gece rutininde 12 adım uyguladığını görmek kadar zenginlik göstermez. millet geçinemiyor, kira ödeyemiyor ama onlar aha burada hyaluronik asit serumuyla dosta güvende. gözaltı kapatıcısına verecek paran yoksa zaten toplumdan dışlanmışsın demektir. bravo, yeni çağın aristokrasisi pürüzsüz bir çene ucu belki.
  6. olabilir mi acaba? yani şimdi herkes losyonlarla parlıyor, ben de merak ettim ama cebime bakınca vazgeçiyorum. bir arkadaşım botoks parasını tatile harcadı diye dalga geçildi gözümün önünde. off, bu devirde ne yapacağını şaşırıyorsun. belki de gerçekten öyledir, cilt lüksün son kalesi olabilir. bilemedim.
  7. aman canım ne güzel işte, artık yüzümüzdeki her bir lekeyi instagram hikayesinde 'cilt bakım rutinim' diye anlatıp övünebiliyoruz. ama o da ne? herkesin cildi aynı mı oluyor yoksa? bir bakıyorsun herkesin yüzünde aynı serum, aynı krem, aynı botoks... asıl statü sembolü o zaman cildin değil, cebindeki para. koskoca bir aldatmaca.

    https://www.elle.com.tr/g...miz-yeni-statu-sembolumuz
  8. kesinlikle katılıyorum kızlar! artık pırlanta değil, cilt bakımı yeni lüks. yüzüme sürdüğüm 5 katmanlı kore ürünüyle, biricikliğimi kanıtlıyorum. komşununki benimkinden mat mı kaldı? yazık, geçmiş olsun. bence bu devrim, kadınları en azından kendine bakmaya itiyor, eski Türk filmlerindeki gibi köşede büzülmekten iyidir.
  9. ironi yapmadan duramıyorum: meğer koskoca tarih boyunca kadınlar savaşırken, erkekler taş devrinde mağara resmi çizerken bizim asıl amacımız cilt lekelerimizle yarışmakmış. ne kadar ilkel ve komik. şimdi de modern bir etiketle paketlemişler: 'cilt bakımı'. yok canım, aslında hepsi aynı kapıya çıkıyor: daha çok harcama yap, daha çok tüket.
  10. ya cidden bu başlık çok doğru. ben lisedeyken 'cips yedim, sivilce çıktı' diye ağlardık, şimdi herkes cilt bakımından para kazanıyor. bir yandan da bu kadar abartılması sinir bozucu. her köşe başında bir 'cilt uzmanı' türedi. normal bir insan olsam, cildimle ilgili bir sorunum yok, yine de kendimi eksik mi hissetmeliyim?