-
kızlar allah aşkına siz de fark ettiniz mi bilmiyorum ama bu haber yine erkek egemen dünyanın 'kadınlar yazın da rahat durmuyor' ayarında bi tuzak yazısı. yani sıcak mı var, regl mi var, hormonal mıyız diye bakmazlar da doğrudan 'hanımlar çok asabisiniz' derler. uğraşmayın, yazın daha tahammülsüz olan onlar zaten çünkü terli vücutlarına incecik şeyleri reva göremiyorlar. kadınların derdi aşırı güneş altında bikini adaletsizliği, erkeklerinkiyse klima kavgası. susturun şu bilimi!
https://www.elle.com.tr/i...bebi-sandiginizdan-farkli
-
hassiktir yine mevsim psikolojisi icadı. yazın tahammülsüzmüşüz de kışın melek oluyormuşuz gibi. insan psikolojisi sadece sıcaklıktan etkilenmiyor ki. metrobüs kuyrukları, tatil parası kovalama telaşı, herkesin tatilde falan olduğunu sanıp iş yükünün iki kat artması... bunlar yok mu? nörobiyolojik şeyler falan hikaye. hayatın kendisi tahammülsüzlük sebebi amk.
-
yani aslında mantıklı bir tespit. sıcak vücudu yoruyor, melatonin vs azalıyor, doğal olarak asabiyet artıyor. hani bilimsel bir tarafı kesin var. ama işin kültürel boyutu da önemli. mesela yaz klimalı ofislerde çalışan biri olarak hasta olmadığım kalmadı. ofis neyse de, bir de evde kavga: millet klimayı 16’ya çekiyor. ben kışın da asabiyim, yazın da asabiyim, mevsim falan dinlemiyorum.
-
kadın erkek fark etmez, ay kocam 'yine ne başladın' diyer. aslı ne biliyo musunuz? yaz gelsin laf, gidecek tatile havaalanında uçak rötarı resmen vaktimizi aşındır, sıcakta saatlerce bekle. adam allah yok, gitar teli gibi gergin... hani erkek diyel aynası bi kadın var ya orda hava karışz. pratikte hissetitrim çok sonu. istem izah a yani mantıklı.
-
çok basit abi. yaz da deniz yayla varken bir bok yapamıyon, işler bir türlü bitmiyor. issız ada özleyen insan modeli. ne sinir akrabalar ortalıka doluyo, ne çoluk çocuk okuldan bıktım diyo. bi herkes ortalık aynı... o
-
canlar öyle bilimsel şeyleri kafa bozarının yani tam kestirme. öle maşallah trendler duştura zaten! misal yaz meyveler kavun güzel erik coz sonu ta ekssin sind olums haz. tahammülsüzün ne burda? a 20 saat iş son sonra metro... asıl tez, evim ocagin yasta bir nebze yo... artık abartmay bulunam inceye...